Pudding chia z dodatkiem zielonej herbaty matcha

2 udostępnień
0
0
2

Po najpyszniejszych ciastkach z matchą i białą czekoladą, przyszła kolej na zdrowszy i prostszy przepis z jej użyciem – pudding chia. Sprawdzi się, jako szybkie śniadanie, które możesz przygotować już dzień wcześniej, zdrowa przekąska lub deser do pracy. Gotowy pudding udekoruj ulubionymi dodatkami – owocami, miodem, orzechami, itp.

Nasiona chia to bogate źródło kwasów omega 3, białka oraz błonnika. Matcha dostarcza nam natomiast chlorofilu, antyoksydantów oraz kofeiny, która w przeciwieństwie do kawy, uwalnia się stopniowo, nie powodując skoków i spadków energii. 

Składniki:

  • 1 szklanka mleka roślinnego
  • 3 łyżki nasion chia
  • 1 łyżeczka matchy
  • opcjonalnie – łyżeczka miodu do smaku
  1. Do słoika lub innego szczelnie zamykanego pojemnika wlewamy szklankę ulubionego mleka roślinnego i dodajemy 3 łyżki nasion chia oraz łyżeczkę machy. Zamykamy pojemnik i wstrząsamy, aż całość porządnie się wymiesza.
  2. Wkładamy pudding do lodówki na 3-8 h (najlepiej na noc), aż napęcznieje. W ciągu tego czasu, wyjmujemy go jeszcze 2-3 razy, żeby dodatkowo wstrząsnąć.
  3. Przekładamy gotowy pudding do szklanki lub miski, dodajemy wybrane dodatki (np. owoce/miód/orzechy) i gotowe!
2 udostępnień
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również